Sunday 22 May 2011

kArYA luAr tOPik =)

lama rasanya aku x tlis...bkan pe juz tenet x de, tp InsyaAllah taun dpn de kot...
Sbnarnya pe aku nk kgsi ri ni ialah C.I.N.T.A...Suma tau ttg bnda ni n aku pon tau tp pnah x kita bpke dr lua kotak pemikiran kita???

maksudnya cinta bkan spt kapel2 yg kita nmpk...emm..aku pon pnah lalui zman ni dulu...Org sanggup berhabisan bagai kerana cinta, tp...Ok cam gini, korg pnah tpkey ttg cinta terhadap saudara2 kita di Palestin dan brapa ramai tau ttg Palestin???



Aku pon sbnarnya krg nak amik brat dan smpi ble dgr ksah2 die pon skali lalu...pas 2 lupa (kejahilan diri aku)...Sampai la 1 masa aku tbaca buku Biografi Muhammad Bin Abdullah (S.A.W) iaitu nabi kesayangan kita...yg aku part igt2 ialah drah org Islam, harta org Islam adalah haram...dalam mknanya dan scr ringkas jiwa dan harta orang Islam adalah suci...

Apa perjuangan kita selama ini tentang orang Islam Palestin???(muhasabah diri)...kita sering disogok dengan kecintaan dengan keduniaan sehingga kita lupa cinta kita kepadaNya dan saudara-saudara seagama dengan kita...Kita bahagia kerana hidup dengan aman dan damai tp bagi aku siapa yang berjuang pada jalanNya adalah orang yang lebih bahagia...Ini lah yang dilalui penduduk Palestin dan segelintir dari kita...

teringat dulu pernah baca Karomah Syuhada Bosnia...kalau sape2 yang berminat nak tau cerita sebenar para pejuang Islam gugur syahid yang dari pelbagai negara...cari ar dlm tenet pon de dlm bentuk PDF...mmg antara bacaan yang terbaik pernah aku baca...

No comments: