Saturday 28 July 2012

Hidayah itu milik Allah

Assalammualaikum. w.b.t

Alhamdulillah genap 8 Ramadhan hari ini. Semoga kita berjaya meneruskan bakinya dan seterusnya. Amin.

Penulisan mengenai pengalaman pertama pakcik hari ini ialah satu video dakwah ini. Pagi ini sedang pakcik online saja suka suki, tiba-tiba pakcik terpandang satu post rakan pakcik. Apa yang dipostkan agak menarik, iaitu satu video dakwah...


Satu video dakwah yang memberi kesan yang mendalam dalam pandangan pakcik dan salah satu ayat dalamnya. 

"sesiapa yang menahan keburukannya pada bulan ini, Allah akan menahan murkaNya pada hari dia berumpa denganNya"

Terasa kerdil dan hina diri ini. Adakah kita menahan segala keburukan dalam hidup ini. Ampun maaf kepada semua andai pakcik melakukan sesuatu kesalahan yang tidak disedari.

 Perkara yang kedua ialah pengislaman seorang guru pelatih di IPGKTAA. Alhamdulillah. Cantik kan perjalanan yang diatur olehNya. Kita sudah sejak lahir Islam tapi kadangkala apa yang kita lakukan melangkaui had Islam itu sendiri. Allahu Akbar..Hidayah itu milik Allah dan hanya Dia berhak untuk memberikan kepada sesiapa, kita perlu berusaha mendapatkan kemanisannya.

Perkara yang ketiga ialah sedutan dari surat khabar Kosmo Online. Kisan mengenai perkenan Sultan Johor membebaskan banduan yang beberapa dekad di dalam sel masing-masing yang menunggu hukuman gantung. Saat hidup ini tiada harapan, Allah menghadirkan harapan itu semula. Alhamdulillah.


http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0728&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_01.htm

Semoga kita tetap dalam pegangan kita. Ampun maaf dipinta dari pakcik. Salam Ramadhan. =)

Insan yang sedang belajar

Osman.Z

No comments: